Introduction
Dell SupportAssist for Microsoft System Center Operations Manager enables automated support from Dell by proactively
identifying hardware issues in Dell servers. When an issue is detected, SupportAssist automatically opens a support case with
Dell Technical Support and sends you an email notification. Data required for troubleshooting the issue is automatically collected
and sent securely to Dell. The collected data helps Dell to provide you an enhanced, personalized, and efficient support
experience. SupportAssist capability also includes a proactive contact from Dell Technical Support to help you resolve the issue.
NOTE: SupportAssist capabilities supported on a Dell server may vary based on the Dell service contract. For more
information, see the "Features supported with Dell Service Contracts" section in the Dell SupportAssist Version 1.1 For
Microsoft System Center Operations Manager User's Guide at Dell.com/ServiceabilityTools.
This document provides the information required to get started with SupportAssist in your IT environment.
Topics:
• SupportAssist をお使いになる前に
• デフォルト資格情報の設定
• リモート接続の設定
• 接続性テスト
• システム情報の定期的収集の設定(ProSupport Plus のみ)
• システム情報の収集またはアップロード設定の検証
• 接続性テスト問題のトラブルシューティング
• システム情報の収集またはアップロードの問題のトラブルシューティング
SupportAssist をお使いになる前に
SupportAssist の使用を素早く開始するには、次の手順を実行します。
1. Microsoft System Center Operations Manager 2012 R2、2012 SP1、または 2007 R2 が管理サーバーにインストールされて
いることを確認します。
2. Microsoft System Center Operations Manager And System Center Essentials 用 Dell Server Management Pack Suite バージ
ョン 5.0.1、5.1、および 6.0 が、管理サーバーにインストールされていることを確認します。
管理パックスイートのインストール、Operations Manager を使用した対応 Dell デバイスの検出と監視についての情報は、
dell.com/OpenManageManuals(このセクションの Server Management Pack Versions for Microsoft System Center
Operations Manager)で次のマニュアルを参照してください。
●
『
Dell Server Management Pack Suite For Microsoft System Center Operations Manager And System Center Essentials
Installation Guide
』(
Dell Server Management Pack Suite For Microsoft System Center Operations Manager And System
Center Essentials
インスト
ー
ルガイド)
●
『
Dell Server Management Pack Suite For Microsoft System Center Operations Manager And System Center Essentials
User's Guide
』(
Dell Server Management Pack Suite For Microsoft System Center Operations Manager And System
Center Essentials
ユ
ー
ザ
ー
ズガイド)
3. Operations Manager が、対応 Dell デバイスの検出と監視用にセットアップされていることを確認します。
4. Operations Manager を実行している管理サーバーに SupportAssist をインストールします。
前提条件を含む SupportAssist のインストールについての情報は、Dell.com/ServiceablityTools で『Dell SupportAssist
Version 1.1 For Microsoft System Center Operations Manager User's Guide』(Dell SupportAssist Version 1.1 For Microsoft
System Center Operations Manager ユーザーズガイド)を参照してください。
5. 管理サーバーがプロキシサーバー経由でインターネットに接続されている場合、SupportAssist で プロキシ設定 を行う必要
があります。プロキシサーバー設定を行うには、設定 > プロキシ設定 をクリックしてから、画面の指示に従います。
6. SupportAssist で、サポートされている各デバイスタイプに対して、管理者資格情報を設定します。
詳細については、「デフォルト資格情報の設定」を参照してください。
1
Introduction 3