Behringer SD8 クイックスタートガイド

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クイックスタートガイド

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Behringer SD8 はコンパクトな8チャンネル デジタルステージボックスです。X32/M32 デジタル ミキサーやその他のAES50対応デバイスと組み合わせて使用するように設計されています。8つのMIDAS設計のマイク/ライン コンボ入力と2つのXLR出力、およびP16-Mパーソナルモニターミキサーに電源を供給できるULTRANET出力を備えています。

SD8があれば、ステージとミキシングコンソールの間に長いケーブルを使用することなく、高品質のオーディオ信号を送信できます。これにより、信号の劣化やノイズの混入を減らすことができます。また、SD8はコンパクトなため、持ち運びや設置が簡単です。

SD8は、ライブサウンドのアプリケーションに最適です。コンサート、ライブイベント、企業イベントなど、さまざまな用途に使用することができます。また、レコーディングスタジオでも使用することができます。

SD8の主な機能は以下の通りです。

  • 8つの

Behringer SD8 はコンパクトな8チャンネル デジタルステージボックスです。X32/M32 デジタル ミキサーやその他のAES50対応デバイスと組み合わせて使用するように設計されています。8つのMIDAS設計のマイク/ライン コンボ入力と2つのXLR出力、およびP16-Mパーソナルモニターミキサーに電源を供給できるULTRANET出力を備えています。

SD8があれば、ステージとミキシングコンソールの間に長いケーブルを使用することなく、高品質のオーディオ信号を送信できます。これにより、信号の劣化やノイズの混入を減らすことができます。また、SD8はコンパクトなため、持ち運びや設置が簡単です。

SD8は、ライブサウンドのアプリケーションに最適です。コンサート、ライブイベント、企業イベントなど、さまざまな用途に使用することができます。また、レコーディングスタジオでも使用することができます。

SD8の主な機能は以下の通りです。

  • 8つの
重要的安全须知
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MUSIC
Group
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Ջᒮ੟ధᏩᄋ᠊̘ǎ
MIDAS,
KLARK TEKNIK, LAB GRUPPEN,
LAKE, TANNOY, TURBOSOUND,
TC ELECTRONIC, TC HELICON,
BEHRINGER, BUGERA
֘ DDA௨
MUSIC Group IP Ltd.ОՄᄋ׹ಗ
ੌญг׹ಗǎ
© MUSIC Group IP
Ltd. 2017
ྡీ੟ధǎ
ధУᮄˮᬸڅεοᄋᤡၺ౏
൝ԤЦ߳ᄲУθ্ឱᄇᬇ
music-group.com/warrantyᎫቤಋ
ᄻߺ஠ᄋឡጻθ্ǎ
法律声明
保修条款
2 3
快速启动向导
SD16/SD8
第一步: 连接应用
D16/SD8应用
BUGERA V22
P16-M
XM8500
P16-M
F1320D Active Monitors
Shielded CAT5
F1320D Active Monitors
X32 Digital Mixer
VIEW
VIEW
VIEWVIEWVIEWVIEWVIEWVIEW
VIEW
VIEW
VIEW
5
5
0
10
10
20
30
40
50
60
00
5
5
0
10
10
20
30
40
50
60
00
5
5
0
10
10
20
30
40
50
60
00
6
B215D active loudspeakers
Keyboard
Additional SD8/16
(Optional)
4 SD16/SD8 5
快速启动向导
SD16/SD8 控制
(6)
(3)
(4)
(5)
(2)
(7)
(8)
(1)
(7)
(1)
(2)
(3) (4)
(5)
(8)
(6)
(9)
第二: 控制
(1)
MIDAS 设计的麦克风/
线路组合输入接受平衡
XLR1/4 寸公插头。
SD16 上的通15
16 SD8的通道 78
可接受高阻抗信号, 直接
连接吉他和贝
(2) XLR 输出接受平XLR
母插头。
(3) 元打开时, 电源指示灯
会亮起
(4) 连接并同步相应
AES50口后, AES50
示灯会亮起绿色, 若连
接却未同步则会亮起
红色
(5) ULTRANET 端口允许直接
连接最多
4(SD16)
2(SD8) P16-M人监听
调音台。 端口提供幻像
电源, 让
P16-M 单元无
额外电源即可工作。
(6) USB 端口可连接电脑以
更新固件。
(7) AES50 端口 AB 可以
利用端口兼容
Neutrik
etherCON
的屏蔽五类以
太网线连接到
SuperMAC
数字多通道网络。
(8) 输出选择开关决定物理
XLR 输出插孔上输出
一组
8AES50-A道。
当使用多个接口箱时, 这
可为个单
的输出信
(9) 电源开关可打开和关闭
单元。
6 SD16/SD8 7
快速启动向导
SD16/SD8 通道管
第三步: 通道管理
信号通过五类线输入输出 SD8/16 和混音台或 S16/DL1, 最大电缆距
离达
100AES50 的端A 永远提供时钟源, AES50-A通道 33-48
提供
P-16 ULTRANET 信号8 个模拟输出可以输出 AES50 -A 通道 1-8
9-1617-24, 通过接口箱侧面的三掷开关来选择。
Model
44.1/48 kHz Output Switch XLR analog P-16 Ultranet
clock sync
Out
1-8
Out
9-16
Out
17-24
out 1-8 out 1-16
SD16
SD8
AES50-A x
= AES50-A,
ch01-ch08
= AES50-A,
ch33-ch48
AES50-A x
= AES50-A,
ch09-ch16
AES50-A x
= AES50-A,
ch17- ch24
当链接多个
SD8SD16 单元时, 链中第二口箱的信号通过
AES50-A送到下一个接口箱AES50 端口 B。第二接口箱的信号
在合并第一个接箱时会向
816通道 (详情见图)
输出选择开关通常会置于 9-16 位置, 以便两个口箱发送不同
的信号
SD16 通道接线
To mixer
From mixerv请注意-上表的每一行均代表一组 8AES50 通道。
SD8 通道接线
To mixer
From mixer
S16/DL16
MIDI 控制
虽然 SD 系列接口箱常用于 X32/M32 数字控制台, 这些产品也可用于独立数字蛇。 与 BEHRINGER S16
MIDAS DL16 主单元独立配合使用时, SD8/16 前置放大器的增益和幻像电源设置可以通过 MIDI
遥控。
注意
S16/DL16 在其前置放大器没有通过 AES50 控制时候, 才接受 MIDI 前置放大器控制
从属连接
X32/M32 控制台或另一个置于 SN 主模式 S16/DL16 将会禁用 MIDI 前置放大器控制
MIDI 通道 1SN单元自身的前置放大器 (发送和接收), 而 MIDI 通道 2制从单元, 在这种
况下将是
SD8/16
S16/DL16 MIDI Chart
“In 1-16” (FOH) SN MASTER or Ext Sync w/o AES50 preamp control
Local CC # Value Channel Description
80...95 0...19 1
Contro ls local head amps of master unit Gain In 1-16,
-2.5...+45 dB, 2.5 dB steps
96...111 0, 1271 48V Phantom 1-16 on/off
“St 1-16” (Stage) SN MASTER or Ext Sync w/o AES50 preamp control
Remote CC # Value Channel Description
80...95 0...19 2
Contro ls remote head amps of slave unit Gain In 1-16,
-2.5...+45 dB, 2.5 dB steps
96...111 0, 127 2 48V Phantom 1-16 on/off
SLAVE or Ext Sync with AES50 preamp control
No MIDI preamp control transmission or reception in
slave mode, when controlled by another S16/DL16 SN
Master or X32/M32 series console
SD16 -2- (Out 9-16)
Local In 1-8
Local In 9-16
SD16 -1- (Out 1-8)
Local In 1-8
Local In 9-16
A
1
2
3
4
5
6
1
2
3
4
5
6
TX
TX
A
1
2
3
4
5
6
TX
TX
RX
B
RX
1
2
3
4
5
6
RX
B
RX
SD8 -2- (Out 9-16)
TX RX
AB
1Local In 1-8 1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
TX RX
SD8 -1- (Out 1-8)
TX RX
AB
1 Local In 1-8 1
2
2
3 3
4
4
5
5
6
6
TX RX
SD8 -2- (Out 9-16)SD8 -1- (Out 1-8)
RX TX
AB
1 XLR OUT 1-8
1
2
2
3
3
4
4
5 P16 OUT 1-8
5
6 P16 OUT 9-16
6
RX TX
RX TX
AB
1
1
2 XLR OUT 1-8
2
3
3
4
4
5 P16 OUT 1-8
5
6 P16 OUT 9-16
6
RX TX
8 SD16/SD8 9
快速启动向导
技术
SD16 SD8
Processing
A/D-D/A conversion (Cirr us Logic A/D CS5368, D/A CS4385) 24-bit @ 44.1 / 48 kHz, 114 dB dynamic range
Networked I/O latenc y (stagebox in > console processing* > stagebox out)1.1 ms
Connectors
Programmable mic preamps, designed by MIDAS, balanced XLR/TRS combo 16 8
Line outputs, balanced XLR 8
ULTRANET outputs, RJ45
(power supplied for BEHRINGER P16-M p ersonal mixers)
4 2
AES50 SuperMac netw
orking, Neutrik et hercon 2
USB port for system updates, type B 1
Mic Input Characteristics
Preamp design MIDAS
THD + noise, 20 dB gain, 0 dBu out < 0.005%, A-weighted
Phantom power, switchable per input 48 V
Equivalent input noise level, XLR (input shorted)-128 dBu, A-weighted
CMRR, XLR, @ 20 dB gain (typical) >60
dB
CMRR, XLR, @ 40 dB gain
>65 dB
Input/Output Characteristics
Frequency range, @ 48 kHz sample rate, 0 dB to -1 dB 10 Hz - 22 kHz
Dynamic range, analog mic in to analog out (typical) 105 dB
A/D dynamic range, mic preamp to converter (typical) 109 dB
D/A dynamic range, converter and output 108 dB
Cross ta
lk rejection @ 1 kHz, adjacent channels 90 dB
Mic input impedance XLR jac k, unbal. / bal. 5 kΩ / 10
Non clip maximum input level, XLR +23 dBu
Hi-Z input impedance TRS jack, unbal. / bal. 1 MΩ / 2 MΩ
Line input impedance TRS
jack, unbal. / bal.20 kΩ / 40
Non clip maximum input level, TRS
+21 dBu
Output Characteristics
Output impedance, XLR, unbal. / bal.
50 Ω / 50 Ω
Output level, XLR, nom. / max.
+4 dBu / +21 dBu
Residual noise level, XLR
-88 dBu, A-weighted
Digital In/Out
AES50 SuperMac networking @ 48 or 44.1 kHz, 24-bit PCM
2 x 48 channels, bidirectional
AES50 SuperMac cable length, CAT5 shielded**
recomm ended up to 80 m
ULTRANET networking @ 48 or 44.1 kHz, 22-bit PCM
1 x 16 c
hannels, unidirectional
ULTRANET cable length, CAT5 shielded
Up to 75 m
ULTRANET phantom power for P16-M personal mixers
2 powered output s
Power
Switch-mode autorange power supply
100-240 V (50/60 Hz)
Power consumption
45 W
35 W
Physical
Standard operating temp erature range
C – 40°C
(4F – 10F)
C – 40°C
(4F – 10F)
Dimensions
333 x 149 x 140 mm
(13.1 x 5.9 x 5.5 in)
333 x 149 x 95 mm
(13.1 x 5.9 x 3.7 in)
Weight
3.2 kg (7.1 lbs)
2.5 kg (5.5 lbs)
* Incl. all channel and bus processing, excl. ins ert eff ects and line delays
** KLARK TEKNIK NCAT5E-50M recommended
NOTE: Please verify that your speci c AES50 conn ections provide stable operation prior to
using the products in a live performance or recording situation.
The maximum distance for AES50 CAT5 conn ections is 100 m / 330 ft. Please consider using shor ter conn ections where possible for gaining safety margin.
Combining 2 or mor
e cables with extension connectors can reduce the reliability and maximum distance between AES50 produc t s. Unshielded (UTP) cable
may work well for many applications, but entails an additional risk for ESD issues. We guarantee, that
all our products will perform as specifi e d with 50
m of KLARK TEKNIK NCAT5E-50M, and we recommend using cable of similar quality, only. KLARK TEKNIK also off e rs the very cost-eff ective DN9610 AES 50
Repeater or DN9620 AES50 Extender for situations where extremely long cable runs are required.
10 11
快速启动向导
SD16/SD8
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3. 电源连接。 将本设备连接电源
前, 请确保使用的电压正确。 保险
丝需要更换时, 必须使用相同型号
及定额的保险丝。
其他的重要信息
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快速启动向导
SD16/SD8
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快速启动向导
SD16/SD8
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Behringer SD8 クイックスタートガイド

タイプ
クイックスタートガイド
このマニュアルも適しています

Behringer SD8 はコンパクトな8チャンネル デジタルステージボックスです。X32/M32 デジタル ミキサーやその他のAES50対応デバイスと組み合わせて使用するように設計されています。8つのMIDAS設計のマイク/ライン コンボ入力と2つのXLR出力、およびP16-Mパーソナルモニターミキサーに電源を供給できるULTRANET出力を備えています。

SD8があれば、ステージとミキシングコンソールの間に長いケーブルを使用することなく、高品質のオーディオ信号を送信できます。これにより、信号の劣化やノイズの混入を減らすことができます。また、SD8はコンパクトなため、持ち運びや設置が簡単です。

SD8は、ライブサウンドのアプリケーションに最適です。コンサート、ライブイベント、企業イベントなど、さまざまな用途に使用することができます。また、レコーディングスタジオでも使用することができます。

SD8の主な機能は以下の通りです。

  • 8つの