Dell Projector 4100MP ユーザーガイド

  • こんにちは!Dell 4100MP プロジェクタのユーザーズガイドの内容を理解しています。このプロジェクタの機能、使用方法、トラブルシューティングなど、あらゆる疑問にお答えします。お気軽にご質問ください!
  • ランプの寿命はどのくらいですか?
    対応している解像度は?
    リモートコントロールはありますか?
    本体にはどのような接続端子が付いていますか?
Dell™4100MP プロジェクタユーザーズガイド
安全上のご注意(プロジェクタを接続するにおみください
プロジェクタについて
取り付け
プロジェクタの使用方法
トラブルシューティング
仕様
認可機関の情報
デルへのお問い合わせ
メモ、注意、警告について
メモメモではプロジェクタをより良く活用するための便利な情報をします
注意:注意ではハードウェア破損やデータ損失の可能性がある場合にそれをぐため注意をびかけます
警告:警告では、物的損害人的被害(死傷)などの危険があることをします
この文書まれる情報、予告なくされることがあります
©2004 Dell Inc. All rights reserved.
Dell Inc. の書面による許可なく、本書無断で複写、複製、転載することをじます
本書に使われている商標:Dell および DELL ロゴは Dell Inc. の商標ですDLP および Texas Instruments Texas Instruments Corporation の商標です
Microsoft および Windows Microsoft Corporation の登録商標ですMacintosh Apple Computer, Inc. の登録商標です
本書に記載されるその他の商標は、製品の識別目的にのみ使用されておりこれらの商標や製品名は一切 Dell Inc. に所属するものではありません
󲘬制約および免責事項
使用説明、使用上注意、規制当局の許可および保証一切を含む本書の記載情報は、製造元により提供されたものでありDell 独自の証明あるいは検査をけたも
のではありませんこれらの情報に関連して発生した損害に対し、Dell は責任をうことはできません
本書の参考箇所の属性、性質、速度、制限に関する記述または内容の一切は、Dell ではなく製造元により発表されたものですDell はこの内容については一切責任
いません。記述または内容にするご質問やご意見はすべて製造元にお問い合わせ下さい
2004 2 󲘬󲘬Rev. A01-00
目次へ戻る
プロジェクタについてDell™4100MPプロジェクタ
機能
装置
本体
コントロールパネル
接続ポート
リモートコントロール

機能
*ANSI/NAPM IT7.228-1997 100 ユニットテスト2003 12月に準拠。平均 ANSI ルーメン 2000。電球の明るさは使用に伴い低下します1500 時間使用後、電球
交換することをおめします
シングルチップ 07" Texas Instruments DLP
TM
技術
コントラストダブルデータレートDDRデジタルマイクロミラーデバイス
True XGA1024 x 768ネイティブ解像度
6.5 lbs2.95 kgのコンパクトデザイン
最大 2200ANSI ルーメンの輝度*
20001 フルオン / フルオフコントラスト
1.2 マニュアルズームレンズ
内蔵 2 W スピーカー
UXGASXGA+SXGAXGASVGAVGAMAC との互換性を考慮したスケーリング圧縮による 1024 x 768 フルスクリーンへのイメージ自動
リサイズ(自動シンクロ
れた接続- 複数 PC 高解像度入力(M1-DA RGB)、SビデオコンポジットビデオRCA)、コンポーネントビデオRS232
ビデオおよびグラフィック設定を最適化するためのプリセットビデオモードとユーザー定義ビデオモード
デュアルシグナルソース表示用PIP2 面表示)
リアルタイムプロジェクタ状況のための LCD ディスプレイ
ビデオトラブルシューティング自己診断
32 22 プルダウンを織り交ぜた最新のモーション対応ハードウェア
250 W ユーザー交換可能 UHP 1500 時間ランプ
エコモードではランプのワット数と明るさをえることでランプの寿命3000 時間に延長することができます
Macintosh® コンピュータとの互換性
NTSCNTSC4.43PALPAL-MPAL-NSECAMHDTV1080i720p576i/p480i/pとの互換性
HD テレビ互換性
マウスとレーザーポインタ付の完全機能 RF コードレスリモコン
ユーザーフレンドリな多言語オンスクリーンディスプレイOSD
高度な水平および自動垂直電子台形補正
画像のゆがみを補正する半自動電子台形補正
RS232 ポートをした PC からのリモートプロジェタコントロール
バックライトボタンをえたユーザーフレンドリなキーパッドコントロール
落下テスト合格済みのハードキャリングケース
メモリカードリーダーからのフォトイメージ表示用プラグアンドプレイ機能(メモリカードモジュールは別売り)
スマートレンズキャップ電源管理(特許申請中)
このプロジェクタのパッケージ内容は以下のとおりですすべてっているかどうかを確認し、欠品のある場合はデルにお問い合わせください

本体
1.8 m M1-A D-sub/USB ケーブル
2.0 m Sビデオケーブル
1.8 m コンポジット
ビデオケーブル
電池 2
1.8 m ミニフォンジャックケーブル
リモートコントロール
キャリーケース
本体
コントロールパネル
1
コントロールパネル
2
LCD 状態ディスプレイ
3
ズームタブ
4
フォーカスリング
5
レンズ
6
IR リモートコントロール受信部
7
エレベータボタン
1
電源ボタン
2
音量キー
3
ソース
4
キーストン調整(台形補正)
5
自動調整(再同期)
ポート
6
4 方向キー
7
キーストン調整(台形補正)
8
メニュー
9
ビデオモードボタン
10
ランプ警告ライト
11
温度警告ランプ
1
IR 受信部
2
Sビデオネクタ
3
コンポーネント RCA 入力コネクタ
4
VGA 出力(モニタループスルー
5
12 V DCリレー出力
6
Kensington ロック
7
RS232 コネクタ
8
M1-DA コネクタ
9
VGA 入力(D-subコネクタ
10
電源ケーブルコネクタ
11
ビデオ入力コネクタ
12
オーディオ入力コネクタ
リモートコントロール
1
Mute (ミュート) ボタン
16
電源ボタン
2
PIP 2 面表示)ボタン
17
Freeze フリーズボタン
3
PIP swap PIP 切り替え)ボタン
18
Video mode (ビデオモード) ボタン
4
Slide show スライドショーボタン
19
Source ソースボタン
5
Rotate (回転)ボタン
20
Pre-view プレビュー
6
Program プログラムボタン
21
Normal ノーマルボタン
7
Volume+ (音量+)ボタン
22
4 方向パッド
8
Zoom In ズームイン
23
Zoom out ズームアウト
9
クリック
24
クリック
10
Volume- (音量-)ボタン
25
AV/PC モード切り替え
11
Menu (メニュー) ボタン
26
Page down (下ページボタン
12
Page up (上ページボタン
27
水平台形+ ボタン
13
水平台形- ボタン
28
Laser レーザーボタン
14
A自動垂直台形補正 ボタン
29
Blank Screen ブランク面)ボタン
15
Auto adjust (自動調整)(再同期)ボタン
警告: リモートコントロールには レーザーポインタ機能があります Class II レーザー)。目へのを防ぐため、直接レー
ザー凝視したり、人けたりしないでください
バッテリの プロジェクタのリモートコントロールにはマンガン電池使用されています電池の交換が必要な場合
は、Dell 4100MP プロジェクタのクイックスタートカードに記載されている電池交換に関する項目の手順を参照してください
使用みの電池家庭用ゴミとしないでください廃棄にあたっては、地方自治体の条例または規則に従ってください
目次へ戻る
目次へ戻る
わせ
Dellにおわせになるには、以下のウェブサイトをご利用ください:
l www.dell.com
l support.dell.com (テクニカルサポート)
l premiersupport.dell.com (育、政府、衛生、メディア、並びにプレミアプラチナゴールドカスタマーを含む大企業ユーザーけテクニカルサポート )
お住まいののウェブアドレスについては、以下の表をご参照ください
メモ: フリーダイヤルは記載の国内でのみご利用になれます
Dellにお問い合わせの必要がある場合は、下表のメールアドレス、電話番号、コードをご参照くださいどのコードをご使用になるかからない場合は、お住まいの
域、または国際オペレータにお問い合わせください
(市)
際電話識別番
市外局番
部署名またはサービス 容、ウェブサイトアドレス E
メールアドレス
市外局番
電話番 またはフリ
ーダイヤル
Anguilla
General Support
toll free:800-335-0031
Antigua and Barbuda
General Support
1-800-805-5924
Argentina (Buenos Aires)
International Access Code:00
Country Code:54
City Code:11
Technical Support and Customer Care
toll free: 0800 444 0733
Sales
toll free: 0810 444 3355
Tech Support Fax
11
4515-7139
Customer Care Fax
11
4515-7138
Website: www.dell.com.ar
toll-free:800-1578
Aruba
General Support
Australia (Sydney)
International Access Code:0011
Country Code:61
City Code:2
E-mail (Australia): [email protected]
E-mail (New Zealand): [email protected]
Home and Small Business
1-300-65-55-33
Government and Business
toll free: 1-800-633-559
Preferred Accounts Division (PAD)
toll free: 1-800-060-889
Customer Care
toll free: 1-800-819-339
Corporate Sales
toll free: 1-800-808-385
Transaction Sales
toll free: 1-800-808-312
Fax
toll free: 1-800-818-341
Austria (Vienna)
International Access Code:900
Country Code:43
City Code:1
Switchboard
01
491 040
Home/Small Business Sales
01
795676-02
Home/Small Business Fax
01
795676-05
Home/Small Business Customer Care
01
795676-03
Preferred Accounts/Corporate Customer Care
0660-8056
Home/Small Business Technical Support
01
795676-04
Preferred Accounts/Corporate Technical Support
0660-8779
Website: support.euro.dell.com
Bahamas
General Support
toll-free:1-866-278-6818
Barbados
General Support
1-800-534-3142
Belgium (Brussels)
International Access Code:00
Country Code:32
City Code:2
Technical Support
02
481 92 88
Customer Care
02
481 91 19
Home/Small Business Sales
toll free: 0800 16884
Corporate Sales
02
481 91 00
Fax
02
481 92 99
Switchboard
02
481 91 00
Website: support.euro.dell.com
E-mail for French Speaking Customers:
support.euro.dell.com/be/fr/emaildell/
Bermuda
General Support
1-800-890-0748
Bolivia
General Support
toll free: 800-10-0238
Brazil
International Access Code:00
Country Code:55
Customer Support, Technical Support
toll free: 0800 90 3355
Technical Support Fax
51
481-5470
Customer Care Fax
51
481-5480
Sales
toll free: 0800 90 3390
City Code:51
Website: www.dell.com/br
British Virgin Islands
General Support
toll-free:1-866-278-6820
Brunei
Country Code:673
General Support
604
633 4966
Customer Service (Penang, Malaysia)
604
633 4949
Transaction Sales (Penang, Malaysia)
604
633 4955
Canada (North York, Ontario)
International Access Code:011
Automated Order-Status System
toll free: 1-800-433-9014
AutoTech (Automated technical support)
toll free: 1-800-247-9362
Customer Care Home & Home Office & Small Business
1-800-847-4096
Customer Care Medium, Large, Commercial, Government (100+
Employees)
1-800-326-9463
Technical Support Home & Home Office & Small Business
1-800-847-4096
Technical Support Medium, Large, Commercial, Government (100+
Employees)
1-800-387-5757
Sales (direct-from outside Toronto)
1-800-387-5752
Sales (direct-from within Toronto)
416-758-2200
Sales (federal government, education, and medical)
1-800-567-7542
Tech Fax
toll free: 1-800-950-1329
Cayman Islands
General Support
1-800-805-7541
Chile (Santiago)
Country Code:56
City Code:2
Sales, Customer Support, and Technical Support
toll free: 1230-020-4823
China (Xiamen)
Country Code:86
City Code:592
Tech Support website: support.ap.dell.com/china
Tech Support E-mail: [email protected]
Tech Support Fax
818-1350
Projector Technical Support Phone
toll free: 800 858 2920
Customer Experience
toll free: 800 858 2060
Home and Small Business
toll free: 800 858 2222
Preferred Accounts Division
toll free: 800 858 2062
Large Corporate Accounts North
toll free: 800 858 2999
Large Corporate Accounts North Government and Education
toll free: 800 858 2955
Large Corporate Accounts East
toll free: 800 858 2020
Large Corporate Accounts East Government and Education
toll free: 800 858 2669
Large Corporate Accounts Queue Team
toll free: 800 858 2572
Large Corporate Accounts South
toll free: 800 858 2355
Large Corporate Accounts West
toll free: 800 858 2811
Large Corporate Accounts GCP
toll free: 800 858 2055
Large Corporate Account Key Accounts
toll-free:800-858-2628
Large Corporate Accounts Spare Parts
toll free: 800-858--2621
Colombia
General Support
980-9-15-3978
Costa Rica
General Support
0800-012-0435
Czech Republic (Prague)
International Access Code:00
Country Code:420
City Code:2
Technical Support
02
22 83 27 27
Customer Care
02
22 83 27 11
Fax
02
22 83 27 14
TechFax
02
22 83 27 28
Switchboard
02
22 83 27 11
Website: support.euro.dell.com
Denmark (Horsholm)
International Access Code:00
Country Code:45
Technical Support
70230182
Customer Care(Relational)
70230184
Home/Small Business Customer Care
32875505
Switchboard (Relational)
32871200
Fax Switchboard (Relational)
32871201
Switchboard (Home/Small Business)
32875000
Fax Switchboard (Home/Small Business)
32875001
Website: support.euro.dell.com
E-mail Support (portable computers): [email protected]
E-mail Support (desktop computers): [email protected]
E-mail Support (servers): [email protected]
Dominica
General Support
toll free: 1-866-278-6821
Dominican Republic
General Support
toll free: 1-800-156-1588
Ecuador
General Support
toll-free 999-119
El Salvador
General Support
01-889-753-0777
Finland (Helsinki)
International Access Code:990
Technical Support
09
253 313 60
Technical Support Fax
09
253 313 81
Relational Customer Care
09
253 313 38
Country Code:358
City Code:9
Home/Small Business Customer Care
09
693 791 94
Fax
09
253 313 99
Switchboard
09
253 313 00
Website: support.euro.dell.com
France (Paris) (Montpellier)
International Access Code:00
Country Code:33
City Code:(1)(4)
Home and Small Business
Technical Support
0825
387 270
Customer Care
0825
823 833
Switchboard
0825
004700
Switchboard (calls from outside of France)
04
99 75 40 00
Sales
0825
004 700
Fax (calls from outside of France)
04
99 75 40 001
Website: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/fr/fr/emaildell/
Corporate
Technical Support
0825
004 719
Customer Care
0825
338 339
Fax
01
55 94 71 01
Switchboard
01
55 94 71 00
Sales
01
55 94 71 00
Germany (Langen) International
Access Code:00 Country Code:49
Technical Support
06103
766-7200
Home/Small Business Customer Care
0180-5-224 400
Global Segment Customer Care
06103
766-9570
Preferred Accounts Customer Care
06103
766-9420
Large Accounts Customer Care
06103
766-9560
Public Accounts Customer Care
06103
766-9555
Switchboard
06103
766-7000
Website: support.euro.dell.com
Grenada
General Support
toll free:1-866-540-3355
Guatemala
General Support
1-800-999-0136
Guyana
General Support
toll free:1-877-440-6511
Hong Kong
International Access Code:001
Country Code:852
TechnicalSupport(Dimension™andInspiron™)
296-93188
TechnicalSupport(OptiPlex™,Latitude™,andDellPrecision™)
296-93191
Customer Service (non-technical, post-sales issues)
800-93-8291
Transaction Sales
toll free: 800 96 4109
Large Corporate Accounts HK
toll free: 800 96 4108
Large Corporate Accounts GCP HK
toll free: 800 90 3708
India
Technical Support
1600-33-8045
Sales
1600-33-8044
Ireland (Cherrywood)
International Access Code:16
Country Code:353
Ireland Technical Support
1850
543 543
UK Technical Support (dial within UK only)
1870
908 0800
Home User Customer Care
01
204 4095
Small Business Customer Care
01
204 4444
Corporate Customer Care
01
204 4003
UK Customer Care (dial number within UK only)
0870
906 0010
Ireland Sales
01
204 4444
UK Sales (dial within UK only)
0870
907 4000
Sales Fax
01
204 0144
Fax
01
204 5960
Switchboard
01
204 4444
Website: support.euro.dell.com
Italy (Milan)
International Access Code:00
Country Code:39
City Code:2
Home and Small Business
Technical Support
02
577 826 90
Customer Care
02
696 821 14
Fax
02
696 821 13
Switchboard
02
696 821 12
Website: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/it/it/emaildell/
Corporate
Technical Support
02
577 826 90
Customer Care
02
577 825 55
Fax
02
577 035 30
Switchboard
02
577 821
Website: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/it/it/emaildell/
Jamaica
General Support (dial from within Jamaica only)
1-800-404-9205
Japan (Kawasaki)
International Access Code:001
Country Code:81
Web site: support.jp.dell.com
Technical Support
44
toll free: 0120-981-690
Technical Support Outside of Japan
44
556-3468
Customer Care
44
556-4240
Korea (Seoul)
International Access Code:001
Country Code:82
City Code:2
Technical Support
toll free: 080-200-3800
Sales
toll free: 080-200-3600
Customer Service (Penang, Malaysia)
toll free: 604-633-4949
Customer Service (Seoul, Korea)
080-200-3800
Fax
2194-6202
Switchboard
2194-6000
Latin America
Customer Technical Support (Austin, Texas, U.S.A.)
512
728-4093
Customer Service (Austin, Texas, U.S.A.)
512
728-3619
Fax (Technical Support and Customer Service) (Austin, Texas,
U.S.A.)
512
728-3883
Sales (Austin, Texas, U.S.A.)
512
728-4397
Sales Fax (Austin, Texas, U.S.A.)
512
728-4600 or 728-3772
Luxembourg International Access
Code:00 Country Code:352
Technical Support (Brussels, Belgium)
02
481 92 88
Home/Small Business Sales (Brussels, Belgium)
toll free: 080016884
Corporate Sales (Brussels, Belgium)
02
481 91 00
Customer Care (Brussels, Belgium)
02
481 91 19
Switchboard (Brussels, Belgium)
02
481 91 00
Fax (Brussels, Belgium)
02
481 92 99
Website: support.euro.dell.com
Macao
Country Code:853
Technical Support
toll free: 0800 582
Customer Service (Penang, Malaysia)
604 633 4949
Transaction Sales
toll free: 0800 581
Malaysia (Penang)
International Access Code:00
Country Code:60
City Code: 4
Technical Support
toll free: 1 800 888 298
Customer Service
4
633 4949
Transaction Sales
toll free: 1 800 888 202
Corporate Sales
toll free: 1 800 888 213
Mexico
International Access Code:00
Country Code:52
Customer Technical Support
001-877-384-8979 or 001-
877-269-3383
Sales
50-81-8800 or 01-800-888-
3355
Customer Service
001-877-384-8979 or 001-
877-269-3383
Main
50-81-8800 or 01-800-888-
3355
Montserrat
General Support
toll free:1-866-278- 6822
Netherlands Antilles
General Support
001-800-882-1519
Netherlands (Amsterdam)
International Access Code:00
Country Code:31
City Code:20
Technical Support
20
674 4500
Home/Small and Medium Business
20
674 5500
Home/Small and Medium Business Fax
20
674 4775
Home/Small and Medium Business Customer Care
20
674 4200
Corporate
20
674 5000
Corporate Fax
20
674 4779
Corporate Customer Care
20
674 4325
Website: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/nl/nl/emaildell/
New Zealand
E-mail (New Zealand): [email protected]
E-mail (Australia): [email protected]
Home and Small Business
0800 446 255
Government and Business
0800 444 617
Sales
0800 441 567
Fax
0800 441 566
Nicaragua
General Support
001-800-220-1006
Norway (Lysaker)
International Access Code:00
Country Code:47
Technical Support
671 16882
Relational Customer Care
671 17514
Home/Small Business Customer Care
231 62298
Switchboard
671 16800
Fax Switchboard
671 16865
Website: support.euro.dell.com
E-mail Support (portable computers): [email protected]
E-mail Support (desktop computers): [email protected]
E-mail Support (servers): [email protected]
Panama
General Support
001-800-507-0962
Peru
General Support
0800-50-669
Poland (Warsaw)
International Access Code:011
Country Code:48
Customer Service Phone
22
57 95 700
Customer Care
22
57 95 999
Sales
22
57 95 750
Switchboard
22
57 95 999
Customer Service Fax
22
57 95 806
Reception Desk Fax
22
57 95 998
Website: support.euro.dell.com
Portugal
International Access Code:00
Country Code:35
Technical Support
35
800 834 077
Customer Care
800 300 415 or 800 834 075
Sales
800 300 410 or 800 300 411
or 800 300 412 or 121 422 07
10
Fax
35
121 424 01 12
E-mail: support.euro.dell.com/es/es/emaildell/
Puerto Rico
General Support
1-800-805-7545
St. Kitts and Nevis
General Support
toll free:1-877-441-4731
St. Lucia
General Support
1-800-882-1521
St. Vincent and the Grenadines
General Support
toll free:1-877-441-4740
Singapore (Singapore)
International Access Code:005
Country Code:65
Technical Support
toll free: 800 6011 051
Customer Service (Penang, Malaysia)
604
633 4949
Transaction Sales
toll free: 800 6011 054
Corporate Sales
toll free: 800 6011 053
South Africa (Johannesburg)
International Access Code:09/091
Country Code:27
City Code:11
Technical Support
011
709 7710
Customer Care
011
709 7707
Sales
011
709 7700
Fax
011
706 0495
Switchboard
011
709 7700
Website: support.euro.dell.com
Southeast Asian/Pacific Countries
Customer Technical Support, Customer Service, and Sales
(Penang, Malaysia)
604
633-4810
Spain (Madrid)
International Access Code:00
Country Code:34
City Code:91
Home and Small Business
Technical Support
91
902 100 130
Customer Care
91
902 118 540
Sales
91
902 118 541
Switchboard
91
902 118 541
Fax
91
902 118 539
Website: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/es/es/emaildell/
Corporate
Technical Support
91
902 100 130
Customer Care
91
902 118 546
Switchboard
91
722 92 00
Fax
91
722 95 83
Website: support.euro.dell.com
E-mail: support.euro.dell.com/es/es/emaildell/
Sweden (Upplands Vasby)
International Access Code:00 Country
Code:46 City Code:8
Technical Support
08
590 05 199
Relational Customer Care
08
590 05 642
Home/Small Business Customer Care
08
587 70 527
Employee Purchase Program (EPP) Support
20 140 14 44
Fax Technical Support
08
590 05 594
Sales
08
590 05 185
Website: support.euro.dell.com
E-mailSupportforLatitude™andInspiron™:Swe-
E-mail Support for OptiPlex: [email protected]
E-mail Support for Servers: [email protected]
Switzerland (Geneva)
International Access Code:00
Country Code:41
City Code:22
Technical Support (Home and Small Business)
22
0844 811 411
Technical Support (Corporate)
22
0844 822 844
Customer Care (Home and Small Business)
22
0848 802 202
Customer Care(Corporate)
0848 821 721
Switchboard
22
799 01 01
Fax
22
799 01 90
Website: support.euro.dell.com
E-mail for French-speaking HSB and Corporate Customers:
support.euro.dell.com/ch/fr/emaildell/
Taiwan
International Access Code:002
Country Code:886
Technical Support (portable and desktop computers)
toll free: 00801 86 1011
Technical Support (Servers)
toll free: 0080 60 1256
Transaction Sales
toll free:0800 651 228 or 0800
33 556
Corporate Sales
toll free: 0080 651 227/ 0800
33 555
Thailand
International Access Code:001 Country
Code:66
Technical Support
toll free: 088 006 007
Customer Service (Penang, Malaysia)
604
633 4949
Sales
toll free: 088 006 009
Trinidad and Tobago
General Support
1-800-805-8035
Turks and Caicos Islands
General Support
toll free:1-866-540-3355
U.K. (Bracknell)
International Access Code:44
Country Code:44
Technical Support (Corporate/Preferred Accounts/PAD [1000+
employees])
0870
908 0500
Technical Support (Direct/PAD and general)
0870
908 0800
Global Accounts Customer Care
01344
373 185 or 373 186
Corporate Customer Care
0870
908 0500
Preferred Accounts (500-5000 employees) Customer Care
01344
373 196
Central Government Customer Care
01344
373 193
Local Government & Education Customer Care
01344
373 199
Health Customer Care
01344
373 194
Home/Small Business Sales
0870
907 4000
Home/Small Business Customer Care
0870
906 0010
Corporate/Public Sector Sales
01344
860 456
Website: support.euro.dell.com
Customer Care website: dell.co.uk/lca/customerservices
Uruguay
General Support
toll free:000-413-598-2521
U.S.A. (Austin, Texas)
International Access Code:011
Country Code:1
Automated Order-Status System
toll free: 1-800-433-9014
AutoTech (portable and desktop computers)
toll free: 1-800-247-9362
Projectors Technical Support
toll free: 1-877-459-7298
Customer Service
toll free: 1-800-624-9897
Dell Sales
toll free: 1-800-289-3355 or
toll free: 1-800-879-3355
Dell Outlet Store (Dell refurbished computers)
toll free: 1-888-798-7561
Software and Peripherals Sales
toll free: 1-800-671-3355
Spare Parts Sales
toll free: 1-800-357-3355
Extended Service and Warranty Sales
toll free: 1-800-247-4618
Fax
toll free: 1-800-727-8320
Dell Services for the Deaf, Hard-of-Hearing, or Speech-Impaired
toll free: 1-877-DELLTTY (1-
877-335-5889)
U.S. Virgin Islands
General Support
1-877-673-3355
Venezuela
General Support
8001-3605
目次へ戻る
目次へ戻る
Dell™4100MP プロジェクタ
プロジェクタの接続
プロジェクタの電源のオン / オフ
投影されたイメージの調整
ランプの交換
カードリーダー(別売り)の取り付け
プロジェクタの接続
A. コンピュータへの コンピュータへの接続には 2 つの方法があります
1. M1-A D-sub/USB ケーブルを使った

1
電源ケーブル
2
M1A D-sub/USB ケーブル
2. D-sub D-sub ケーブルを使った
1
電源ケーブル
2
D-sub D-sub ケーブル
B. DVD プレーヤーへの DVD プレーヤーへの接続には 3 つの方法があります
1. コンポーネントケーブルとの: DVD プレーヤーへの接続にコンポーネントケーブルを使用するには3 つの方法がありま
す。
1a) M1-A HDTV ケーブルを使った
1b) D-sub YPbPr ケーブルを使った
1
電源ケーブル
2
M1-A HDTV ケーブル
1c) RCA RCA ケーブルを使った
1
電源ケーブル
2
D-sub YPbPr ケーブル
1
電源ケーブル
2
RCA RCA コンポーネントケーブル
2. Sビデオケーブルとの:
1
電源ケーブル
2
Sビデオケーブル
3. コンポジットケーブルとの:
1
電源ケーブル
2
コンポジットビデオケーブル
C. けオプションプロフェッショナル):
1. 自動スクリーンの取り付け
1
電源ケーブル
2
12 V DC電源ケーブル
3
自動スクリーン
2. 有線 RS232 リモートコントロールの取り付け:RS232 ケーブルとの接続方法は2つあります
1a) PC との接続:
1
電源ケーブル
2
RS232 ケーブル

1b) 市販RS232 コントロールボックスとの接続:
1
電源ケーブル
2
RS232 ケーブル
3
市販RS232 コントロールボックス
メモRS232 ケーブルは付属品に含まれておりませんケーブルと RS232 リモートコントロールソフトウェアについては、専門の取
り付け業者に相談してくださいRS232 ピン割り当てとコマンド参照してください
󲘬󲘬プロジェクタの電源のオン / オフ
プロジェクタの電源をオンにする
メモ ソースの電源をれる前に、プロジェクタの電源をれてください
1. レンズキャップがれているかどうか確認してください
2. 電源ケーブルと適切なシグナルケーブルがしっかりと接続されていることを確認してください。電源ボタンが青色に点滅します
3. 電源ボタンをしてプロジェクタの電源をれますDell ロゴが 30 秒間表示されます
4. ソースデスクトップコンピュータノートブックコンピュータDVD プレーヤーなどの電源をれますプロジェクタが自動的にソースを検出します
l "信号検出中…" というメッセージが画面に表示された場合は、適切なシグナルケーブルがしっかりと接続されているかどうかを確認してください
l 複数のソースを同時にプロジェクタに接続している場合は、リモートコントローラまたはコントロールパネルのソースボタンをしてソースを選択してください
1
電源ボタン
2
レンズキャップ
󲘬
プロジェクタの電源をオフにする
プロジェクタの電源を切る際は、必以下の手順に従ってください
l 通常の電源オフ操作
1. 電源ボタンをしてプロジェクタの電源をりますOSD "ランプの電源をりますか?" というメッセージが表示されます
2. もう一度電源ボタンをします。冷ファンが 2 ほど回りけます
3. LAMPランプライトがオレンジ色に点灯し、LCD ディスプレイにランプに欠陥があることが表示された場合は、ランプを交換します
4. TEMP度)ライトがオレンジ色に点灯し、LCD ディスプレイにプロジェクタが過熱していると表示された場合は、プロジェクタの過熱を意味しますディスプレイ
は自動的にシャットダウンしますプロジェクタの温度が低下し、LCD ディスプレイに過熱状況の表示がなくなってからディスプレイを再度オンにしてください。問
題が持続する場合はデルにお問い合わせください
5. TEMP度)ライトがオレンジ色に点滅し、LCD にファンの故障が表示された場合は、プロジェクタファンに問題が発生したことを意味し、プロジェクタが自動的に
シャットダウンします。問題が継続する場合はデルにお問い合わせください
6. 電源ケーブルをコンセントから抜き、プロジェクタから取りします
7. プロジェクタの稼動中に電源ボタンをすと"ランプの電源をりますか" というメッセージが表示されますこのメッセージをすにはコントロールパネル
のいずれかのボタンをすかメッセージを無視しますメッセージは 5 秒間表示されてえます
l スマート電源管理のレンズキャップをご利用ください
1. レンズキャップをプロジェクタレンズにかぶせてください
2. 10 秒後、プロジェクタが自動的にオフになり、冷ファンが 2 分間作動をけます
3. コンセントとプロジェクタから電源ケーブルを取り外してください
󲘬投影されたイメージの調整
プロジェクタのさを調整する
プロジェクタをくするには
1. エレベータボタンを押し続けます
2. プロジェクタを任意の高さまで上げボタンを放し、エレベータフットを固定します
3. 傾斜調整ホイールを使用してディスプレイの角度を微調整します
プロジェクタをくするには
1. エレベータボタンを押し続けます
2. プロジェクタを下げ、ボタンを放し、エレベータフットを固定します
󲘬󲘬󲘬󲘬
1
エレベータボタン
注意:プロジェクタを移動したり キャリングケースにめる プロジェクタを破損するれがありますので ズームレンズとエレベータフットが本体
にがしっかりとめられていることを確認してください
2
エレベータフット
3
傾斜調整ホイール
プロジェクタの調整
1. ズームタブを回転して拡大または縮小します
2. イメージが鮮明になるまでフォーカスリングを回転しますこのプロジェクタで焦点が合う距離1.2 12 m です

󲘬󲘬󲘬󲘬
イメージサイズの調整
1
ズームタブ
2
フォーカスリング
クリ
(対
線)
最大
29.3" (74.4cm)
82.9" (210.6cm)
134.1" (340.6cm)
187.7" (476.8cm)
238.9" (606.8cm)
292.5" (743.0cm)
最小
24.4" (62.0cm)
69.1" (175.5cm)
111.7" (283.7cm)
156.4" (397.3cm)
199.1" (505.7cm)
243.8" (619.3cm)
クリ
最大
WxH
23.4"X17.6"
(59.4cmX44.7cm)
66.3"X49.7"
(168.4cmX126.2cm)
107.3"X80.4"
(272.5cmX204.2cm)
150.2"X112.6"
(381.5cmX286.0cm)
191.1"X143.3"
(485.4cmX364.0cm)
234.0"X175.5"
(594.4cmX445.8cm)
最小
WxH
19.5"X14.6"
(49.5cmX37.1cm)
55.3"X41.4"
(140.5cmX105.2cm)
89.4"X67.0"
(227.1cmX170.2cm)
125.1"X93.9"
(317.8cmX238.5cm)
159.3"X119.5"
(404.6cmX303.5cm)
195.0"X146.3"
(495.3cmX371.6cm)

投影距離
3.9'(1.2m)
11.2'(3.4m)
18.0'(5.5m)
25.3'(7.7m)
32.2'(9.8m)
39.4'(12.0m)
* このグラフはあくまでも参照用に提供されたものです
󲘬ランプの交換
"フル電源で稼動した場合、ランプの寿命が近づいています。交換をお めします" というメッセージが画面に表示されたら、手順ってランプを新し
いものと交換してください。問題が解決しない場合は、デルにお問い合わせください
注意:使用中、ランプは大変熱くなります。使用後すぐにランプを交換せず30 ほどってプロジェクタが冷却されてから交換してください
ランプの交換方法
1. プロジェクタの電源を切り、電源ケーブルを取り外します
2. プロジェクタを 30 ほど放置してまします
3. ランプカバーを固定している 2 のネジをめてカバーを取り外します
4. ランプを固定している 3 のネジをめます
5. ランプの金属部分をって引ききます
6. 手順 1 5 逆に行ってしいランプを取りけます
7. OSD プロジェクション設定 タブの ランプリセット アイコンを選択してランプの
使用時間をリセットします
保証の範囲内で交換したランプをデルにご返却いただくようおいすることがありま
す。それ以外の場合、ランプの放棄にあたっては、地方自治体の条例または規則に従ってく
ださい
ランプには水銀が含まれていますこのためランプの廃棄については環境上の規定
が設けられている場合があります廃棄およびリサイクルにしては、お住まいの地域の関
係機関またはエレクトロニクス産業協議会(www.eiae.orgにお問い合わせください
注意:電球やランプのガラス部分には絶対に触れないでください。電球やランプのガラス部分に触れるなどの不適切な取り扱いをすると、電球破損させる恐れ
があります
プラグアンドプレイメモリカードリーダーモジュールの取り モジュールは
Dell プロジェクタのプラグアンドプレイのメモリカードリーダーモジュールをお買い求めになる場合は、デルのウェブサイト
http://www.Dell.com/projectors をごください
l カードリーダーの方法
1. 取り付けを める前に、カードリーダーの箱に入っているクイックセットアップカードをお みになり、指示に従ってモジュ
ールを組み立ててください
2. プロジェクタに取りけられているダミーモジュールを取り外してください2 つの留め具をけて接続を緩め、下のように
プロジェクタから引き出して取り外します
3. 組み立てがわったカードリーダーをプロジェクタに慎重に取り付けてください
目次へ戻る
Back to Contents Page
RegulatoryNotices:Dell™4100MPProjector
Federal Communications Commission (FCC) Notice (U.S. Only)
FCC Declaration of Conformity
CE Declaration of Conformity for a Class B Digital Device
Canadian Regulatory Information (Canada Only)
EN 55022 Compliance (Czech Republic Only)
VCCI Class 2 Notice (Japan Only)
MIC Notice (South Korea Only)
Polish Center for Testing and Certification Notice
NOM Information (Mexico Only)
Regulatory Listing
Federal Communications Commission (FCC) Notice (U.S. Only)
NOTICE: This equipment has been tested and found to comply with the limits for a Class B digital device, pursuant to Part 15 of the FCC
Rules. These limits are designed to provide reasonable protection against harmful interference in a residential installation. This equipment
generates, uses, and can radiate radio frequency energy and, if not installed and used in accordance with the instructions, may cause
harmful interference to radio communications. However, there is no guarantee that interference will not occur in a particular installation. If
this equipment does cause harmful interference to radio or television reception, which can be determined by turning the equipment off and
on, the user is encouraged to try to correct the interference by one or more of the following measures:
l Reorient or relocate receiving antenna.
l Increase the separation between the equipment and receiver.
l Connect the equipment into an outlet on a circuit different from that to which the receiver is connected.
l Consult the dealer or an experienced radio/TV technician for help.
This device complies with Part 15 of the FCC rules. Operation is subject to the following two conditions:
l This device may not cause harmful interference.
l This device must accept any interference received including interference that may cause undesired operation.
Instructions to Users: This equipment complies with the requirements of FCC (Federal Communication Commission) equipment provided that the following
conditions are met.
1. Power cable: Shielded power cable must be used.
2. Video inputs: The input signal amplitude must not exceed the specified level.
NOTICE: Changes or modifications not expressly approved by the party responsible for compliance could void the user's authority to
operate the equipment.
FCC Declaration of Conformity
According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules
* For the following named product:
DLP Projector
4100MP/DELLCHC7229
* Manufactured at:
Coretronic Corporation
We hereby declare that this device complies with Part 15 of the FCC Rules.
Operation is subject to the following two conditions:
1. This device may not cause harmful interference, and
2. This device must accept any interference received,
including interference that may cause undesired operation.
* FCC Rules:
Tested to comply with FCC part 15, class B
* Test site at:
Advance Data Technology Corporation
No.81-1, Lu Liao Keng, 9 Ling, Wu Lung Tsung, Chiung Lin Hsiang, Hsin Chu Hsien, Taiwan
* Responsible Party for Product Compliance:
Coretronic Corporation
No 11, Li Hsing Rd, Science-Based Industrial Park, Hsinchu, Taiwan
Tel: 886-3-5772000 Fax: 886-3-5790066
* Manufacturer Information:
Coretronic Corporation
RD Center
No 11, Li Hsing Rd, Science-Based Industrial Park,
Hsinchu, 300, Taiwan
Technology Engineering
Associate Vice President
December 01, 2003
Hsinchu, December 01, 2003
Mr. Vincent Lin
CE Declaration of Conformity for a Class B Digital Device
Directives to which conformity is declared:
EMC Directives 89/336/EEC and Amending Directive 92/31/EEC
And
Low Voltage Directive 73/23/EEC
Standards to which conformity is declared
EN55022: 1998+A1:2000, Class B; EN55024: 1998+A1:2001; EN60950: 2000;
EN61000-3-2: 2000; EN61000-3-3: 1995+A1:2001
Manufacturer's Name: Coretronic Corporation
Manufacturer's Address: No 11, Li Hsing Rd, Science-Based Industrial Park, Hsinchu, Taiwan
Type of Equipment: DLP Projector
Model Number(s): 4100MP
Reference Report Number:
Previously Declared Models:
I, the undersigned, hereby declare that the equipment specified above conforms to the above Directive(s) and standards.
Hsinchu, Taiwan
Importer's Address:
Dell Products Europe BV
Raheen Industrial Estate, Limerick, Ireland
December 01, 2003
Mr. Vincent Lin
Head of RD Center
Canadian Regulatory Information (Canada Only)
This digital apparatus does not exceed the Class B limits for radio noise emissions from digital apparatus set out in the Radio Interference Regulations of
the Canadian Department of Communications.
Note that Industry Canada regulations provided, that changes or modifications not expressly approved by Dell Inc. could void your authority to operate this
equipment.
This Class B digital apparatus meets all requirements of the Canadian Interference-Causing Equipment Regulations.
Cet appareil numerique de la classe B respecte toutes les exigences du Reglement sur le materiel brouilleur du Canada.
l Canada RSS-210/CNR210 (RF Remote Controller)
To prevent radio interference to the licensed service, this device is intended to be operated indoors and away from windows to provide maximum shielding.
Equipment (or its transmit antenna) that is installed outdoors is subject to licensing.
To reduce potential radio interference to other users, the antenna type and its gain should be so chosen that the equivalent isotropically radiated power
(EIRP) is not more than that required for successful communication.
The abbreviation, IC, before the registration number signifies that registration was performed based on a Declaration of Conformity indicating that Industry
Canada technical specifications were met. It does not imply that Industry Canada approved the equipment.
EN 55022 Compliance (Czech Republic Only)
This device belongs to Class B devices as described in EN 55022, unless it is specifically stated that it is a Class A device on the specification label. The
followingappliestodevicesinClassAofEN55022(radiusofprotectionupto30meters).Theuserofthedeviceisobligedtotakeallstepsnecessaryto
remove sources of interference to telecommunication or other devices.
/