Behringer QX1622USB クイックスタートガイド

カテゴリー
楽器
タイプ
クイックスタートガイド

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Behringer QX1622USB ミキサーは、ライブサウンド、レコーディング、ポッドキャスティングに最適な 16 チャンネル・ミキシングコンソールです。16 個のマイクプリアンプ、3 バンドEQ、コンプレッサー、エフェクトプロセッサを装備し、プロ品質のサウンドを提供します。また、USB オーディオインターフェース機能を備え、コンピュータと接続してレコーディングや再生を行うことができます。

使用例:

  • ライブサウンド: バンドやミュージシャンのライブ演奏をミキシングする。
  • レコーディング: ボーカルや楽器をレコーディングする。
  • ポッドキャスティング: ポッドキャストを録音して公開する。
  • ホームスタジオ: 自宅で音楽を制作する。
  • カラオケ: カラオケを楽しむ。

Behringer QX1622USB ミキサーは、ライブサウンド、レコーディング、ポッドキャスティングに最適な 16 チャンネル・ミキシングコンソールです。16 個のマイクプリアンプ、3 バンドEQ、コンプレッサー、エフェクトプロセッサを装備し、プロ品質のサウンドを提供します。また、USB オーディオインターフェース機能を備え、コンピュータと接続してレコーディングや再生を行うことができます。

使用例:

  • ライブサウンド: バンドやミュージシャンのライブ演奏をミキシングする。
  • レコーディング: ボーカルや楽器をレコーディングする。
  • ポッドキャスティング: ポッドキャストを録音して公開する。
  • ホームスタジオ: 自宅で音楽を制作する。
  • カラオケ: カラオケを楽しむ。
XENYX
QX2222
USB
/QX1622
USB
Premium 22/16-Input 2/2-Bus Mixer with XENYX Mic Preamps &
Compressors, KLARK TEKNIK Multi-FX Processor, Wireless Option
and USB/Audio Interface
2 XENYX QX2222USB/QX1622USB 3
¼" TS
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
MUSIC Group
MIDAS KLARK TEKNIK LAB GRUPPEN
LAKE TANNOY TURBOSOUND TC ELECTRONIC
TC HELICON BEHRINGER BUGERA DDA
MUSIC Group IP Ltd.
© MUSIC Group IP Ltd. 2017
MUSIC Group
music-group.com/warranty
4 5XENYX QX2222USB/QX1622USB
XENYX QX2222USB/QX1622USB
1:
B3031A
C-1
REAR
HPX6000
QX1622USB
V-AMP3
MP3 Player
Keyboard
B215D
DI400P
MP3 Player
REAR
QX2222USB
XM8500
Keyboard
Dual F ootswitch
F1320D
6 7XENYX QX2222USB/QX1622USB
XENYX QX2222USB/QX1622USB
1:
ULM mic
XM8500
B215D
REAR
MP3 Player
DVD
QX1622USB
B215D
GTX30
DI400P
FX2000
MDX1600
MP3 Player
Drum Machine
XM8500
REAR
QX2222USB
8 9XENYX QX2222USB/QX1622USB
XENYX QX2222USB/QX1622USB
(14)
(16)
(18)
(20)
(19)
(17)
(15)
(13)
(10) (11) (12)
(21) (22)
(1)
(2)
(3)
(6)
(7)
(8)
(4)
(5)
(9)
(1) USB BEHRINGER
ULM
USB
(2) GAIN MIC LINE
(3) COMP
(4) EQ high mid
low MID
QX1832USB FREQ
(5) AUX AUX SEND
PRE
FX FX
(6) PAN/BAL
(7) MUTE
(8) CLIP LED
(9)
(10)
(11) POWER ON
(12) PHANTOM ON
XLR
48 V
(13) FX
FX
FX
(14) AUX SENDS
AUXSEND
(15) AUX RETURNS
TO AUX SEND
(16) SOURCE PHONES
CONTROL ROOM MAIN MIX
USB/2-TR SUB
(17) USB/2-TR TO MAIN 2-TRACK
USB MAIN MIX
(18) PHONES / CTRL ROOM
(19) VU METER MAIN OUTPUT
(20) MODE SOLO
PFL
(21) SUB SUB OUTPUT
SUB
MAIN MIX
LEFT/RIGHT
(22) MAIN MIX
2:
10 11XENYX QX2222USB/QX1622USB
XENYX QX2222USB/QX1622USB
USB
EQ PAN / BAL
GAIN
MAIN MIX PHONES/
CTRL ROOM PA
MAIN MIX
PHONES/CTRL RM
MAIN MIX
MAIN
CHANNEL
PAN BAL
COMP
MAIN MIX
VU CLIP LED
MAIN MIX
AUX AUX SEND
AUX SEND
AUX
RETURN
F1320D
3:
12 13XENYX QX2222USB/QX1622USB
XENYX QX2222USB/QX1622USB XENYX QX2222USB/QX1622USB
QX2222USB/QX1622USB
1 SOLO
METER PFL
VU METER MODE
1
1 CLIP LED
1 GAIN
VU
0 GAIN
1 SOLO
1 3
FX
FX AUX SEND FX AUX RETURN
0
PROGRAM
PROGRAM
1 2
3
PARAM 1/2
PARAM 1/2 LED
1
PROGRAM
4
PROGRAM
2 PARAM 1/2
3
PARAM 3/TAP
LED
A/B
BPM
A/B
PARAM 3/TAP
BPM
4
PROGRAM
FX
OL
FX AUX
SEND
FX FOOTSW
FX
PARAM 3/TAP A/B
14 15XENYX QX2222USB/QX1622USB
XENYX QX2222USB/QX1622USB
1 2 3/TAP LED
01 – 04 REVERB A – NATURAL LARGE HALLS
01 CHURCH Decay Time 1.00 to 10.00 Room Shape 1 to 50 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
02 CONCERT HALL 1 Decay Time 0.50 to 5.00 Chorus 1 to 30 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
03 CONCERT HALL 2 Decay Time 1.00 to 5.00 Early Re . Level -12 to +12 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
04 THEATER Decay Time 0.40 to 3.00 Depth 0 to 9 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
05 – 08 REVERB B – NATURAL SMALL ROOMS
05 ROOM 1 Decay Time 0.50 to 5.00 Density 0 to 100 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
06 ROOM 2 Decay Time 0.30 to 2.50 Pre Delay 0 to 50 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
07 ROOM 3 Decay Time 0.20 to 10.00 Pre Delay 0 to 200 Position
FRONT (o ) /
REAR(on)
08 CHAMBER Decay Time 0.10 to 3.00 Room Size 1 to 30 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
09 – 15 REVERB C – SPECIAL REVERBS
09
VINTAGE DIGITAL
REVERB
Decay Time 0.40 to 4.50
High Freq.
Damping
X 0.25, 0.33,
0.50,Max
Out Select
REAR (o ) /
FRONT(on)
10 PLATE REVERB 1 Decay Time 0.50 to 3.00 Pre Delay 0 to 40 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
11 PLATE REVERB 2 Decay Time 0.30 to 4.00 Pre Delay 0 to 40 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
12 SPRING REVERB Decay Time 1.00 to 4.00 Pre Delay 0 to 150 Type
VINTAGE (o ) /
MODERN (on)
13 GATED REVERB 1 Decay Time 1 to 12 Pre Delay 0 to 400 Type
ALIVE (o ) /
GATED(on)
14 GATED REVERB 2 Decay Time 1 to 20 Pre Delay 0 to 30 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
15 REVERSED REVERB Decay Time 1 to 20 Pre Delay 0 to 30 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
16 – 19 DELAY / AMBIENCE
16 DELAY Feedback 0 to 100 Mode
Mono, Pingpong,
Spread
Delay Tempo
72 to 500
@
17 ECHO Feedback 0 to 100 Damping 1 to 50 Echo Tempo
72 to 500
@
18 AMBIENCE Room Size 1 to 30 Tail Gain 0 to 100 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
19
EARLY
REFLECTIONS
Room Size 1 to 30 Di usion 1 to 20 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
20 – 23 MODULATION
20 CHORUS Depth -20 to +20 LFO Speed 0.05 to 5.00 LFO Waveform
TRIANGLE (o )
SINE(on)
21 FLANGER Depth -20 to +20 Resonance -100 to +100 Mod Tempo
5 to 400
(blink @ tempo)
22 PHASER Depth -20 to +20 Resonance 1 to 50 Mod Tempo
5 to 400
@
23
AUTO-PAN /
TREMOLO
Depth -100 to +100 LFO Waveform
Triangle, Ramp,
Square
Mod Tempo
5 to 400
@
1 2 3/TAP LED
24 – 26 DETUNE / PITCH
24 DETUNE Detune -99 to +99 PreDelay 0 to 300 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
25 PITCH SHIFTER 1 Note Shift -12 to +12 PreDelay 0 to 300 Detune 0 (o ) / 20 (on)
26
PITCH SHIFTER 2
(DUAL)
Note Shift A -12 to +12 Note Shift B -12 to +12 Stereo Spread
NARROW (o ) /
WIDE (on)
27 – 29 COMBI-FX
27 DELAY + CHORUS
Delay <> Chorus
Balance
-50 to +50 Chorus Depth -20 to +20 Delay Tempo
75 to 500
@
28 DELAY + REVERB
Delay <> Reverb
Balance
-50 to +50 Reverb Decay 1.00 to 5.00 Delay Tempo
114 to 500
@
29 CHORUS + REVERB
Chorus <> Reverb
Balance
-50 to +50 Reverb Decay 1.00 to 5.00 Chorus Depth
SOFT (o ) /
DEEP(on)
30 – 32 SPECIAL FX
30
LFO LOW-PASS
FILTER
Depth -20 to +20 Resonance 1 to 30 LFO Tempo
5 to 400
@
31 TALKBOX Vowel 1 A, E, I, O, U Vowel 2 A, E, I, O, U LFO Tempo
5 to 400
@
32
CLIPPER
DISTORTION
Distortion 1 to 100 Low Cut Filter 50.0 to 500.0 Damping
DARK (o ) /
BRIGHT(on)
16 XENYX QX2222USB/QX1622USB 17
1.
230 V 120 V
2
2. MUSIC Group
behringer.com
Support
MUSICGroup
behringer. com Support
OnlineSupport
behringer.com
3.
QX2222USB QX1622USB
Mono Inputs
Microphone inputs
(XENYX Mic preamp)
84
Type XLR connector, balanced, discrete input circuit
Mic E.I.N. (20 Hz - 20 kHz)
@ 0Ω source resistance -134 dB / -136 dB A-weighted
@ 50Ω source resistance -131 dB / -133 dB A-weighted
@ 150Ω source resistance -129 dB / -131 dB A-weighted
Frequency response
(-1 dB)
<10 Hz - 150 kHz (-1 dB)
Frequency response
(-3 dB)
<10 Hz - 200 kHz (-3 dB)
Gain range +10 dB to +60 dB
Max. input level +12 dBu @ +10 dB gain
Impedance 2 kΩ balanced
Signal-to-noise ratio
106 dB / 108dB A-weighted
(0 dBu In @ +22 dB gain)
107 dB / 110dB A-weighted
(0 dBu In @ +22 dB gain)
Distortion (THD+N) 0.005% / 0.004% A-weighted
Phantom power Switchable, +48 V
Line Input
Type ¼ " TRS connector, balanced
Impedance 20 kΩ balanced, 10 kΩ unbalanced
Gain range -10 dB to +40 dB
Max. input level 30 dBu
Frequency Response (Mic In Main Out)
<10Hz - 160kHz ±3 dB
Stereo Inputs
Type 4 x ¼ " TRS connector, balanced
Impedance 20 kΩ balanced, 10 kΩ unbalanced
Gain range -20 dB to +20 dB
Max. input level +22 dBu
2-Track In
Type RCA connector
Impedance 10
Max. input level +22 dBu
Equalizer 3-Band
Equalizer 3-band semi-parametric
Low 80 Hz / ±15 dB
Mid Variable 100 Hz - 8 kHz / ±15 dB
High 12 kHz / ±15 dB
Equalizer 4-Band Fixed
Low 80 Hz / ±15 dB
Low mid 500 Hz / ±15 dB
High mid 3 kHz / ±15 dB
High 12 kHz / ±15 dB
Channel Inserts
Type ¼ " TRS connector, unbalanced
Max. input level +22 dBu
AUX Sends
Type
3 x ¼ " TRS connector,
balanced
2 x ¼ " TRS connector,
balanced
Impedance 120 Ω
Max. output level +22 dBu
QX2222USB QX1622USB
AUX Returns
Type
3 x ¼ " TRS connector,
balanced
2 x ¼ " TRS connector,
balanced
Impedance 20 kΩ balanced, 10 kΩ unbalanced
Max. input level +22 dBu
Main Outputs
Type XLR, balanced
Impedance 240 Ω balanced, 120 Ω unbalanced
Max. output level +28 dBu
Control Room Output
Type ¼ " TRS connector, balanced
Impedance 120 Ω
Max. output level +22 dBu
Phones Output
Type ¼ " TRS connector, unbalanced
Impedance 25 Ω
Max. output level +21 dBu / 150 Ω (+25 dBm)
2-Track Out
Type RCA connector
Impedance 1 kΩ
Max. output level +22 dBu
DSP
Type KLARK TEKNIK
Converter
24-bit Sigma-Delta
64/128-times oversampling
Sampling rate 40 kHz
Wireless Input
USB dongle Accepts signals from 2 independent Behringer ULM mics
Main Mix System Data (Noise)
Main mix @ -∞, channel
fader @ -
-100 dB / -103 dB
A-weighted
-100 dB / -102 dB
A-weighted
Main mix @ 0dB, channel
fader @ -
-85 dB / -88 dB
A-weighted
-88 dB / -91 dB
A-weighted
Main mix @ 0dB, channel
fader @ 0dB
-78 dB / -80 dB
A-weighted
-82 dB / -85 dB
A-weighted
Power Supply
Mains voltage 100 – 240 V~, 50/60 Hz
Power consumption 50 W
Fuse (100 - 240V~,
50/60Hz)
T 1.6 A H 250 V
Mains connector Standard IEC receptacle
USB
Connector Type B
Audio Stereo in/out
Converter 16-bit
Sample rate 48 kHz
Physical/Weight
Dimensions (W x D x H)
16.9 x 14.6 x 3.5"
430 x 370 x 90 mm
12.8 x 13.7 x 3.5"
325 x 348 x 90 mm
Weight 10.6 lbs / 4.8 kg 7.7 lbs / 3.5 kg
Dedicate Your Life to MUSIC
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Behringer QX1622USB ミキサーは、ライブサウンド、レコーディング、ポッドキャスティングに最適な 16 チャンネル・ミキシングコンソールです。16 個のマイクプリアンプ、3 バンドEQ、コンプレッサー、エフェクトプロセッサを装備し、プロ品質のサウンドを提供します。また、USB オーディオインターフェース機能を備え、コンピュータと接続してレコーディングや再生を行うことができます。

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  • ライブサウンド: バンドやミュージシャンのライブ演奏をミキシングする。
  • レコーディング: ボーカルや楽器をレコーディングする。
  • ポッドキャスティング: ポッドキャストを録音して公開する。
  • ホームスタジオ: 自宅で音楽を制作する。
  • カラオケ: カラオケを楽しむ。