Envy

HP Envy 取扱説明書

  • こんにちは!HP ENVY 6000 オールインワン プリンターのユーザーマニュアルの内容を読み終えました。印刷、スキャン、コピー機能、Wi-Fi接続設定などに関するご質問にお答えできますので、お気軽にご質問ください。
  • Wi-Fi 設定がタイムアウトした場合、どうすれば良いですか?
    コンピューターがVPNに接続されている場合、プリンターのセットアップはできますか?
    コピーの部数を増やすにはどうすれば良いですか?
    エラーコードが表示された場合はどうすれば良いですか?
HP ENVY 6000
All-in-One series
Reference and Support [EN]
參考及支援 [ZHTW]
リファレンスとサポート [JA]
English
For more information on lights and errors, visit hp.com/support
Control panel
Pulsing purple
Printer is in wireless setup mode.
Pulsing blue
Connecting to network
Solid light blue
Connected/ready for use
Solid amber
Problem. Check the HP Smart
app for troubleshooting
information.
Pulsing green
Updating or busy
Status lights
Information button/light
Press to print a summary of printer
settings and status.
Wireless light
Indicates wireless connection status.
Cancel button/light
Resume button/light
Press when lit to continue a job.
Color Copy button/light
Black and White Copy button/light
Number Counter
Error Code
Consult online user guide.
Printer Features
4
2 3 5
6
1
1Input tray
2Output tray
3Scanner
4Access ink cartridges
5Power button
6Wi-Fi Reset button
Print/Scan
Print from or scan to many iOS, Android, Microsoft®
Windows®, and macOS devices.
Visit 123.hp.com from your devices to get started.
Copy
1. Place the original on the scanner glass.
2. Press Copy (Black or Color ).
Note: To increase the number of copies, press
multiple times.
English
Help and tips for Wi-Fi and connectivity
If the software is unable to nd your printer during setup, check the following conditions to resolve
the issue.
Printer Wi-Fi setup mode timed out If the status light is not purple, the printer might not
be in Wi-Fi setup mode. Restart setup mode:
1. On the back of the printer, press and hold the Wi-Fi
Reset button for 5 seconds and then release
the button. The status light will pulse purple.
2. Wait for one minute. Close and reopen HP Smart,
and then try connecting again.
Computer or mobile device too far
from printer
Move your computer or mobile device closer to the
printer. Your device might be out of range of the
printer’s Wi-Fi signal.
Computer connected to a Virtual Private
Network (VPN) or remote work network
Disconnect from a VPN before installing HP Smart
software. You can’t install apps from the Microsoft
Store when connected to a VPN.
Connect to the VPN again after nishing printer setup.
Note: Consider your location and the security of the
Wi-Fi network before disconnecting from a VPN.
Wi-Fi turned o on computer (computer
connected by Ethernet)
If your computer is connected by Ethernet, turn on the
computer’s Wi-Fi while setting up the printer.
Disconnect the Ethernet cable temporarily to complete
setup over Wi-Fi.
Bluetooth and location services are
turned o on your mobile device
If setting up with a mobile device, turn on Bluetooth
and location services. This helps the software nd
your network and printer.
Note: Your location is not being determined and
no location information is being sent to HP as
part of the setup process.
SolutionPotential Issue
hp.com/support
Help and Support
For printer information, troubleshooting,
and videos, visit the printer support website.
The information contained herein is subject to change without notice.
繁體中文
如需有關指示燈和錯誤的更多資訊,請造訪 hp.com/support
控制台
紫色脈衝燈光
印表機處於無線設定模式。
藍色脈衝燈光
正在連線至網路
恆亮淺藍色
已連線/準備就緒可供使用
恆亮琥珀色
存在問題。請查看 HP Smart 應
用程式以取得疑難排解資訊。
綠色脈衝燈光
正在更新或忙碌中
狀態指示燈
資訊按鈕/指示燈
按下即可列印印表機設定及狀態的
摘要。
無線指示燈
表示無線連線狀態。
取消按鈕/指示燈
重新開始按鈕/指示燈
亮起時按下即可讓工作繼續。
彩色影印按鈕/指示燈
黑白影印按鈕/指示燈
計數
錯誤代碼
參閱線上使用者指南。
印表機功能
4
2 3 5
6
1
1進紙匣
2出紙匣
3掃描器
4墨水匣閘門
5電源按鈕
6Wi-Fi 重設按鈕
列印/掃描
可透過多種 iOS、Android、Microsoft Windows
及 macOS 裝置列印,或是掃描至這些裝置。
透過個人裝置造訪 123.hp.com 以開始使用。
影印
1. 將原稿放在掃描器玻璃板上。
2. 按下影印 (黑白 或彩色 )。
附註:若要增加份數,請多按幾次即可。
繁體中文
有關 Wi-Fi 及連線的說明與訣竅
若軟體在設定期間無法找到您的印表機,請檢查下列情況以解決問題。
印表機 Wi-Fi 設定模式逾時 如果狀態指示燈未亮起紫色,則印表機可能並未
處於 Wi-Fi 設定模式。重新啟動設定模式:
1. 按住印表機背面的 Wi-Fi 重設按鈕 5 秒,接
著放開按鈕。狀態指示燈將會發出紫色脈衝
燈光。
2. 等待一分鐘。關閉並重新開啟 HP Smart,然後
嘗試再次連線。
電腦或行動裝置距離
印表機太遠
將您的電腦或行動裝置移至靠近印表機的位置。
您的裝置可能不在印表機 Wi-Fi 訊號範圍內。
電腦已連線至虛擬私人網路 (VPN) 或
遠端工作網路
中斷 VPN 連線,然後再安裝 HP Smart 軟體。當連
線至 VPN 時,您無法從 Microsoft Store 安裝應用
程式。
完成印表機設定後,再次連線至 VPN。
附註:在中斷 VPN 連線前,請考慮您的位置
及 Wi-Fi 網路安全性。
電腦上的 Wi-Fi 已關閉 (電腦已透過乙
太網路連線)
如果您的電腦是透過乙太網路連線,請於設定印
表機時開啟電腦的 Wi-Fi。
您無需拔除乙太網路纜線。
行動裝置上的 Bluetooth 和位置服務
已關閉
如果使用行動裝置進行設定,請開啟 Bluetooth
和位置服務。此舉可協助軟體找到您的網路及
印表機。
附註:我們不會確認您的位置,在設定過程
中也不會有任何位置資訊傳送至 HP。
解決方案可能的問題
hp.com/support
說明及支援
如需列印資訊、疑難排解,以及視訊等
內容,請造訪印表機支援網站。
本文件包含的資訊如有變更,恕不另行通知。
英語
ランプおよびエラーに関する詳細については、hp.com/support にアクセスしてください。
コントロール パネル
紫色が脈打つように光る
プリンターはワイヤレス セットアッ
プ モードになっています。
青色が脈打つように光る
ネットワークに接続中です。
ライト ブルーで点灯
接続済みまたは使用可能です。
黄色で点灯
問題が発生しています。HP Smart ア
プリでトラブルシューティング情報
を確認してください。
緑色が脈打つように光る
更新中またはビジー状態です。
ステータス
ランプ
情報ボタン/ランプ
プリンターの設定およびステータスの
概要を印刷します。
ワイヤレス ランプ
ワイヤレス接続のステータスを示し
ます。
キャンセル ボタン/ランプ
再開ボタン/ランプ
点灯時に押すとジョブを続行します。
カラー コピー ボタン/ランプ
モノクロ コピー ボタン/ランプ
ナンバー カウンター
エラー コード
オンラインのユーザーガイドを参照し
てください。
プリンターの機能
4
2 3 5
6
1
1給紙トレイ
2排紙トレイ
3スキャナー
4インク カートリッジへ
のアクセス
5電源ボタン
6Wi-Fi リセット ボタン
印刷/スキャン
多くの iOS、Android、Microsoft® Windows®、macOS
デバイスから印刷したり、これらのデバイスにスキ
ャンしたりできます。
使用を開始するには、お使いのデバイスから
123.hp.com にアクセスしてください。
コピー
1. 原稿をスキャナーのガラス面に置きます。
2. [コピー] (モノクロ またはカラー ) を押します。
注記:部数を増やすには、ボタンを複数回押します。
英語
Wi-Fi および接続に関するヘルプとヒント
セットアップ中にソフトウェアがプリンターを検出できない場合は、以下の状態を確認して問題を解
決してください。
プリンターの Wi-Fi セットアップ モ
ードがタイムアウトしました
ステータス ランプが紫色でない場合、プリンター
は Wi-Fi セットアップ モードになっていない可能性
があります。セットアップ モードを再起動してくだ
さい:
1. プリンターの背面の Wi-Fi リセット ボタン
を 5 秒間押し続けてから放します。ステータ
ス ランプが紫色に脈打つように光ります。
2. 1 分待ちます。HP Smart を閉じてからもう一
度開き、再度接続を試みます。
コンピューターまたはモバイル デバイスが
プリンターから離れすぎています
コンピューターまたはモバイル デバイスをプリンタ
ーに近づけてください。お使いのデバイスは、プリン
ターの Wi-Fi 信号の範囲外にいる可能性があります。
コンピューターが仮想プライベート ネ
ットワーク (VPN) またはリモート ワーク
ネットワークに接続されています
HP Smart ソフトウェアをインストールする前に VPN から
切断してください。VPN に接続されていると、Microsoft
Store からアプリをインストールできません。
プリンターのセットアップが完了してから再度 VPN に
接続してください。
注記:VPN から切断する前に、位置情報と Wi-Fi ネ
ットワークのセキュリティを考慮してください。
コンピューターで Wi-Fi がオフになって
います (Ethernet で接続されているコン
ピューター)
お使いのコンピューターが Ethernet で接続されてい
る場合、プリンターのセットアップ中はコンピュー
ターの Wi-Fi をオンにしてください。 Ethernet ケーブ
ルを取り外す必要はありません。
お使いのモバイル デバイスで Bluetooth
および位置情報サービスがオフになっ
ています
モバイル デバイスでセットアップする場
合、Bluetooth および位置情報サービスをオンにして
ください。これにより、ソフトウェアがネットワー
クおよびプリンターを検出できるようになります。
注記:位置情報が特定されておらず、セットア
ップ プロセスの一環として位置情報が HP に送
信されていません。
解決策潜在的な問題
hp.com/support
ヘルプとサポート
プリンター情報、トラブルシューティング、
ビデオについては、プリンターのサポート
Web サイトにアクセスしてください。
ここに記載された情報は予告なく変更される場合があります。
*5SE16-90080*
*5SE16-90080*
5SE16-90080
EN ZHTW JA
Printed in Thailand
Microsoft and Windows are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United Stated and/or other countries. Mac, OS X,
macOS, and AirPrint are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries.
Android is a trademark of Google LLC. iOS is a trademark or registered trademark of Cisco in the U.S. and other countries and is used under license.
© Copyright 2021 HP Development Company, L.P.
/